Slow jogging – jak zacząć uprawiać ten sport?

photo 1512327536842 5aa37d1ba3e3cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidM3wxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw2MXx8dHJla2tpbmclMjBhZGlkYXMlMjBuaWtlfGVufDF8MHx8fDE3MTcyNzY0MzF8MAixlibrb 4.0.3q80w1080

Klasyczny jogging dla wielu osób może wydawać się zbyt trudny. Choć to pozornie mało wymagający sport, może zniechęcić początkujących, ze względu na zbyt duży wysiłek. Słaba kondycja i nierozbudowane mięśnie mogą na początku wywołać ból. Jest jednak alternatywa, która powinna przypaść do gustu każdemu. Mowa tu o slow joggingu, który zdobywa w naszym kraju coraz większą popularność.

Bieg czy spacer? Trudno powiedzieć

Mniej więcej w taki sposób opisałby slow jogging każdy zewnętrzny obserwator. I nie ma w tym dużego przekłamania, ponieważ slow jogging to bardzo wolny bieg, który niekiedy jest nawet wolniejszy od spaceru. To sport rekreacyjny, który również pomaga rozbudować sylwetkę ciała i zwiększyć wytrzymałość organizmu.

Idea aktywności pojawiła się w Japonii. Przeprowadzone badania pozwoliły jednemu z naukowców wysnuć teorię, że do utrzymania ciała w pełnym zdrowiu wcale nie potrzeba intensywnego treningu. Opracował zatem specyficzną formę biegania, która zakłada pełną swobodę, jednocześnie pobudzając cały organizm do wzmożonej pracy.

Slow, czyli jak? W jakim tempie powinniśmy biegać?

Szybkość biegania zależy oczywiście od indywidualnych preferencji osób ćwiczących, jednak przyjmuje się, że w przypadku slow joggingu powinno to być tempo, przy którym będzie możliwe prowadzenie swobodnej rozmowy. W trakcie slow joggingu warto mieć na sobie dobre buty męskie asics, w których będziemy cały czas odczuwać komfort i pewnie postawimy każdy krok.

Dla niektórych widok takiego biegacza może być zaskakujący, ponieważ tempo treningu będzie wydawać się bardzo nieduże. Slow jogging jednak tak jak bieganie pobudza całe ciało do pracy i zwiększa tętno. Podczas tego typu treningu nie ma możliwości dostania zadyszki, ponadto jest on mniej wymagający dla naszych stawów.

W jaki sposób zacząć biegać?

Pierwszym krokiem przed treningiem będzie odpowiednia rozgrzewka. Nawet jeśli nasz bieg nie będzie zbyt intensywny, warto przygotować całe ciało do większego wysiłku. Zadbajmy nie tylko o kończyny, ale i pozostałe mięśnie ciała, które również będą cały czas pracować.

Przed treningiem zakładamy odpowiednie buty do biegania asics. Najlepiej dobrać je względem podłoża, po którym planujemy realizować trening. Na asfaltową nawierzchnię lepiej wykorzystać warianty z bardziej elastycznym gumowym spodem. Obuwie do biegu terenowego powinno być z kolei twardsze i bardziej wytrzymałe.

Może spodobać Ci się również:

photo 1551040096 5f4aec6ca12bcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxMnx8Y3JhbmJlcnJ5JTIwanVpY2V8ZW58MXwwfHx8MTY3MjQzNDc0MQixlibrb 4.0.3q80w1080

Sok z czarnej porzeczki i sok wiśniowy nie tylko na przeziębienie, ale też na inne dolegliwości

1 kwietnia 2023

Soki z owoców są powszechnie kojarzone z przeciwdziałaniem przeziębieniom i chorobom. Jednak sok z czarnej porzeczki i sok wiśniowy oferują również szereg innych korzyści zdrowotnych, a przede wszystkim są bogate…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady