3 ważne punkty w prowadzeniu biznesu

Wielu przedsiębiorców grzęźnie w przyziemnych i nieistotnych szczegółach zakładania lub rozwijania firmy, a tym samym marnuje cenny czas i zasoby, zanim „ruszy z kopyta”. Tymczasem rozpoczęcie działalności sprowadza się tak naprawdę do trzech rzeczy. Jeśli Twoja firma spełnia te kryteria, pozostałe „szczegóły” ułożą się w toku jej rozwoju.
Umowa partnerska, czyli podział obowiązków
Rozpoczęcie i prowadzenie nowej firmy to wyzwanie, zwłaszcza dla jednej osoby. Obecnie prawie standardem jest, że przedsiębiorstwa, szczególnie te przełomowe lub innowacyjne, mają dwóch lub więcej założycieli.
Zanim rzucisz się w biznes, ważne jest, aby wszyscy partnerzy i założyciele mieli jasno sprecyzowany podział obowiązków. Nic tak nie zachwieje firmy, jak niedopowiedzenie lub nieporozumienie od samego początku.
Minimalny zysk z produktu/usługi
Wielu przedsiębiorców ma wspaniałe pomysły na swoją działalność, z ich krótko- i długoterminowymi iteracjami i niezliczonymi opcjami do uwzględnienia. Przede wszystkim jednak ważne jest, aby zrozumieć prawdziwą wartość dostarczanego produktu i opłacalność inwestycji! Kiedy już to określisz, możesz zbadać, czy istnieje popyt rynkowy na Twoją ofertę. Jest to ważne, zanim przejdziesz do dodawania funkcji i dodatkowych usług.
Klient numer jeden
Chociaż przedsiębiorca może opracować spektakularny biznesplan i być w stanie skutecznie zakomunikować wartość swojej firmy, wszystko to nic nie znaczy, jeśli nikt nie kupi takiej oferty.
W przeszłości rozwijanie i posiadanie własności intelektualnej bez potwierdzenia koncepcji często oznaczało przynajmniej sukces wśród inwestorów. Rozwijanie silnej bazy klientów jest „nową własnością intelektualną”, co oznacza, że posiadanie dowodów popytu na rynku stało się o wiele ważniejsze niż zwykły pomysł.
Wielu przedsiębiorców błędnie uważa, że głównym powodem upadku firm jest brak kapitału (pieniędzy). Tak, brak zasobów i planowanie przepływów pieniężnych mogą pogrążyć firmę, ale w rzeczywistości kapitał jest małym problemem, jeśli masz popyt na rynku.
Pomyśl o tych dwóch scenariuszach:
- Mam świetny pomysł, ale nie mam wystarczającego kapitału, aby go zrealizować i wprowadzić na rynek.
- Mam klientów, którzy chcą mojego produktu, ale nie mam wystarczającego kapitału, aby go zrealizować.
W jednym z tych dwóch scenariuszy o wiele łatwiej będzie znaleźć pieniądze potrzebne do pomyślnego przejścia do kolejnego. To zdecydowanie scenariusz numer 2.
Brak kapitału na założenie działalności gospodarczej blokuje wielu początkujących przedsiębiorców. Tymczasem źródeł finansowania, które mogą służyć jako wsparcie dla startującej firmy jest całkiem sporo.
Może spodobać Ci się również:
Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że dziś codzienne obowiązki zawodowe równie dobrze, można wykonywać poza biurem. Ten trend to znak naszych czasów, jednak został też nieco wymuszony przez sytuację na świecie…
Czytaj więcej